REGULAMIN SKLEPU MÓJ PIERWSZY ROCZEK
I. INFORMACJE OGÓLNE.
Sklep internetowy www.mojpierwszyroczek.pl (dalej jako „Sklep” lub “Serwis“) prowadzi Konrad Józefko prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Zarządzanie i Marketing Konrad Józefko, 22-435 Zubowice Kolonia 9, NIP 922-306-40-42, który jest również administratorem danych osobowych Klientów Sklepu (dalej również jako “Właściciel serwisu” lub “Administrator“).
W regulaminie („Regulamin”) opisano zasady dokonywania zakupów towarów zaprezentowanych w Sklepie („Towary”), rejestracji konta oraz korzystania z innych usług opisanych w Regulaminie.
Informacje o Towarach, które można kupić w Sklepie są zaproszeniem do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu odpowiednich przepisów prawa, w szczególności art. 71 Kodeksu cywilnego.
Towary w Sklepie zostały szczegółowo opisane. Na stronie internetowej znajdują się informacje m.in. o właściwościach Towaru, jego cenie czy materiale, z którego został wykonany.
Wszelkie znaki towarowe, nazwy firmowe, zdjęcia, projekty, lay-out Sklepu, opisy produktów i inne jego elementy objęte są prawami autorskimi i nie mogą być bez zgody właściciela Serwisu kopiowane lub w jakikolwiek sposób wykorzystywane do własnych celów.
II. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU I ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY TOWARÓW.
Przed złożeniem zamówienia lub założeniem konta w Sklepie konieczna jest akceptacja treści Regulaminu. Brak akceptacji uniemożliwia nabywanie Towarów lub korzystanie z innych usług za pośrednictwem Serwisu.
Informacje, które są podawane w toku składania zamówienia powinny być zgodne z prawdą, aktualne oraz dokładne. Właściciel serwisu ma prawo odmowy realizacji zamówienia, w przypadku, gdy jest to niemożliwe z uwagi na niedokładność podanych danych, co w szczególności dotyczy prawidłowości doręczenia przesyłki. Przed odmową realizacji zamówienia Sklep podejmie próbę kontaktu w celu ustalenia danych w zakresie umożliwiającym zrealizowanie zamówienia.
Właściciel Serwisu dokłada wszelkich starań, aby korzystanie z niego było sprawne i bezpieczne oraz zgodne z obowiązującymi standardami bezpieczeństwa.
Użytkownik nie może podejmować działań, które powodowałyby zagrożenie bezpieczeństwa Sklepu, bezpieczeństwa danych jego użytkowników oraz bezpieczeństwa dokonywanych zakupów.
Korzystając ze Sklepu konieczne jest przestrzeganie następujących zasad:
zabrania się ingerencji w jakikolwiek sposób w środowisko systemowe Sklepu, w tym szczególnie poprzez wprowadzanie do niego szkodliwego (złośliwego) oprogramowania lub podejmowanie innych działań, mających na celu bezprawny wpływ w funkcjonowanie Serwisu;
zobowiązuje się do korzystania ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem opisanym w Regulaminie – korzystanie z funkcjonalności Sklepu w jakimkolwiek innym zakresie niż określony w Regulaminie jest zabronione;
korzystanie ze Sklepu jest możliwe wyłącznie w sposób niezakłócający jego funkcjonowania i nie powodujący uciążliwości dla innych jego użytkowników lub pracowników Sklepu, w szczególności zabrania się przesyłania na adresy dostępne na stronach Sklepu reklam lub innych informacji, które mają taki charakter,
zabrania się korzystania z treści, opisów, zdjęć lub innych elementów graficznych Sklepu do użytku własnego jego użytkowników lub użytku innych podmiotów. Wszelkie tego typu elementy Sklepu objęte są prawami autorskimi Właściciela Serwisu i nie mogą być wykorzystywane bez jej zgody.
III. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY TOWARÓW.
W Sklepie istnieje możliwość dokonywania zakupów Towarów na zasadach opisanych w Regulaminie.
Zamówienia w Sklepie można składać całą dobę, jednak zamówienia złożone w dni wolne od pracy (niedziele i święta) będą realizowane w najbliższy dzień roboczy.
Zamówienie można złożyć logując się na konto użytkownika w Sklepie. Jest to zalecany sposób korzystania z Serwisu, gdyż znacznie skraca proces składania kolejnych zamówień (użytkownik nie ma konieczności każdorazowego podawania swoich danych). Utworzenie konta w Sklepie nie jest jednak bezwzględnie wymagane, żeby złożyć zamówienie. Istnieje możliwość dokonania zakupów bez rejestracji, postępując zgodnie z odpowiednimi instrukcjami na stronach Sklepu.
Poprosimy o podanie wszelkich danych niezbędnych do realizacji składanych zamówień. Wszystkie konieczne dane zostały oznaczone w formularzu zakupowym jako wymagane. Bez podania wymaganych danych realizacja zamówienia może być utrudniona lub niemożliwa. Dotyczy to także możliwości wystawienia faktury.
Aby złożyć zamówienie konieczne jest dochowanie następujących czynności:
po wybraniu Towarów należy dodać je do „Koszyka” wybierając odpowiednie parametry (np. rozmiar, ilość, kolor), a następnie po przejściu do zawartości „Koszyka” należy postępować zgodnie z dalszymi instrukcjami zawartymi na stronie Sklepu,
istnieje możliwość zmiany zawartości „Koszyka” przez usunięcie Towarów lub dodanie nowych, jak również zmianę danych podanych do momentu kliknięcia przycisku „Kupuję i płacę”,
kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę” oznacza złożenie oferty zakupu wybranych Towarów na zasadach opisanych w Regulaminie.
Po złożeniu oferty Użytkownik otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą podstawowe informacje dotyczące zamówienia, w tym: ilości zamówionych Towarów, ich cenę, koszty dostawy, wybranego rodzaju dostawy i płatności, przewidywanego czasu realizacji zamówienia, danych kupującego oraz danych Sklepu. Wiadomość zawiera również informacje o sposobie składania reklamacji oraz zasadach odstąpienia od umowy sprzedaży i stanowi wyłącznie potwierdzenie otrzymania zamówienia przez Sklep.
Po otrzymaniu zamówienia kupujący zostanie poinformowany o przekazaniu go do weryfikacji w magazynie. Po weryfikacji zamówienia zostanie przesłana kolejna wiadomość e-mail potwierdzająca realizację złożonego zamówienia („Potwierdzenie realizacji i wysyłki zamówienia”) lub odmowę przyjęcia oferty zakupu Towarów ze Sklepu ze wskazaniem jej przyczyny.
Wiadomość email wskazana w punkcie 7 oznacza, że umowa sprzedaży wybranych Towarów została zawarta na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie.
Przed otrzymaniem wiadomości wskazanej w punkcie 7 istnieje możliwość anulowania zamówienia. W tym celu wymagany jest kontakt ze Sklepem. Anulowanie zamówienia zostanie potwierdzone wiadomością e-mail przesłaną kupującemu.
W przypadku wyboru płatności on-line zamówienie zostanie anulowane jeśli:
dane teleadresowe są na tyle niedokładne, że uniemożliwia to dostawę lub kontakt w celu potwierdzenia danych,
płatność za zamówienie nie nastąpi w terminie do dwóch dni kalendarzowych.
Do złożonych zamówień zostanie wystawiona elektroniczna imienna faktura VAT i przesłana na maila podanego przy składaniu zamówienia. Poprzez akceptację Regulaminu, użytkownik składa żądanie wystawienia faktury VAT zamiast paragonu i akceptuje przesłanie elektronicznej faktury VAT na podany przez adres e-mail.
W przypadku przedsiębiorcy, który nabywa Towary w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, niezbędne jest dodatkowo przekazanie – przed zawarciem umowy sprzedaży – danych do wystawienia faktury VAT na firmę, m.in. jej nazwy, adresu oraz numeru identyfikacji podatkowej (NIP). W przypadku nieprzekazania tych danych przed zawarciem umowy sprzedaży, kupujący dokona zakupu jako konsument.
IV. DOSTAWA I ODBIÓR TOWARÓW.
Towary zakupione w Sklepie dostarczane są na wskazany w zamówieniu adres na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Istnieje możliwość wskazania adresu dostawy Towarów do wybranych państw poza granicami Polski na zasadach określonych w punkcie IX Regulaminu.
Zamówienia zazwyczaj są realizowane w terminie do dwóch dni roboczych, w zależności od wybranej metody dostawy Towarów. Dostarczenie zamówienia może się opóźnić w okresach wzmożonych zakupów w Sklepie, np. w okresach świątecznych. Co do zasady towar powinien dotrzeć do kupującego w terminie 7 dni od otrzymania przez kupującego Potwierdzenia realizacji wysyłki i zamówienia. Istnieje możliwość opóźnienia realizacji zamówienia do czasu zaksięgowania zapłaty ceny za Towary, w przypadku wyboru płatności online.
Towary dostarczane są w następujący sposób:
firmą kurierską na wskazany adres na terytorium Polski,
do wybranego punktu odbioru (np. punkt odbioru firmy kurierskiej, paczkomat).
Koszty dostawy zamówionych Towarów ponosi kupujący, chyba, że wartość zamówienia przekracza próg darmowej wysyłki wskazany w Serwisie. W takim przypadku wysyłka odbywa się na koszt Sklepu.
VI. CENY I METODY PŁATNOŚCI.
Ceny Towarów w Sklepie podawane są w polskich złotych, z uwzględnieniem podatku od towarów i usług (VAT) – tj. w kwocie brutto.
Zmówienie może zostać opłacone jedną z następujących metod płatności:
„Płatność przy odbiorze” – w takim wypadku płatność następuje do rąk kuriera w miejscu dostawy.
„Płatność online” – przed dostawą, za pomocą dostępnych w sklepie elektronicznych instrumentów płatniczych,
Płatność PayPo – w tym wypadku korzystania z warunków finansowania na podstawie umowy z partnerem Sklepu,
Płatność kartą podarunkową – płatność przy wykorzystaniu środków zgromadzonych na karcie podarunkowej.
W przypadku wyboru płatności online, środki muszą zostać zaksięgowane na koncie Sklepu w terminie do 2 dni od momentu złożenia zamówienia. W przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
Ceny Towarów mogą ulegać zmianie, podobnie jak zmianie może ulec cały asortyment, z zastrzeżeniem, iż nie będą one naruszały zawartych już umów sprzedaży lub praw Klientów, którzy korzystają z określonej promocji.
VII. REKLAMACJE TOWARÓW.
W Sklepie sprzedajemy wyłącznie nowe i oryginalne Towary. Właściciel Serwisu odpowiada za wady fizyczne lub prawne Towarów na zasadach określonych w odpowiednich przepisach (art. 556 i n. Kodeksu cywilnego).
W przypadku stwierdzenia wady zakupionego towaru istnieje możliwość złożenia reklamacji zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa oraz postanowieniami zawartymi w Regulaminie.
Reklamacja może zostać złożona w następujący sposób:
poprzez odesłanie reklamowanego Towaru z pisemnym opisem wady. W tym zakresie istnieje możliwość skorzystania z udostępnionego formularza reklamacyjnego pobranego ze strony Sklepu,
listem poleconym lub inną formą przesyłki na adres: Sklep Internetowy Answear.com ul. Kokotów 812 C, 32-002 Kokotów, z dopiskiem: „Reklamacja e-sklep Answear.com”,
W razie złożenia reklamacji informacja o sposobie jej rozpatrzenia zostanie przesłana kupującemu w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamowanego przez Towaru.
Składając reklamację kupujący uprawniony jest do:
złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny (ze wskazaniem do jakiej kwoty) albo odstąpienia od umowy, jeżeli wada będzie istotna – w takim wypadku Sklep może jednak niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności wymienić reklamowany Towar na nowy lub usunąć wadę,
żądania wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady – również w tym wypadku Sklep może niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności wymienić wadliwy Towar na nowy (w przypadku żądania naprawy) lub naprawić Towar (w przypadku żądania wymiany na nowy).
W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, zamówiony Towar zostanie odesłany wraz pisemnym, umotywowanym stanowiskiem sprzedającego.
Przy odbiorze przesyłki kupujący zobowiązany jest zweryfikować czy nie jest ona uszkodzona. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia Towaru konieczne jest sporządzenie protokołu uszkodzenia przesyłki lub zgłoszenie uszkodzenia zgodnie z instrukcją przekazaną w paczkomacie.
Kupującemu będącego konsumentem przysługuje możliwość skorzystania z następujących, pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń:
zwrócenia się z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. z 2016 r., poz. 1823);
wystąpienia z wnioskiem o rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej.
zwrócenia się do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów o pomoc w zakresie ochrony interesów i praw konsumentów.
dochodzenia roszczeń w postaci platformy interaktywnej ODR (Online Dispute Resolution), zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany Rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/WE, zwanym dalej „Rozporządzeniem w sprawie ODR”. Platforma ODR jest interaktywnym narzędziem udostępnionym konsumentom z Unii Europejskiej, za pomocą którego można złożyć skargę, dostępnym pod adresem: ec.europa.eu/consumers/odr.
Postanowienia niniejszego pkt rozdziału stosuje się odpowiednio do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
VIII. ZWROTY TOWARÓW – ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY.
Konsumentowi przysługuje uprawnienie do odstąpienia w terminie 14 dni od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podawania przyczyn, na zasadach określonych poniżej.
Oświadczenie o odstąpieniu powinno zostać przesłane w formie pisemnej na adres 22-400 Wólka Panieńska 21G, przy jednoczesnym dokonaniu zwrotu zakupionego Towaru, pod warunkiem że nie nosi on żadnych śladów użytkowania.
Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczające jest nadanie przesyłki pocztą lub jej umieszczenia w paczkomacie,
W przypadku odstąpienia od umowy:
konsument jest zobowiązany do pokrycia kosztów odesłania Towaru, którego dotyczy odstąpienie,
zwrot płatności za zamówienie nastąpi w formie przelewu, niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez sprzedającego oświadczenia o odstąpieniu. Sklep zastrzega możliwość wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Towaru.
Postanowienia niniejszego rozdziału stosuje się odpowiednio do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
IX. INFORMACJE DOTYCZĄCE USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ.
Za pośrednictwem Sklepu jego właściciel świadczy drogą elektroniczną następujące usługi:
zawieranie umów sprzedaży on-line Towarów w Sklepie, zgodnie z Regulaminem,
umożliwienie zakładania konta Klienta w Sklepie i korzystanie z jego funkcjonalności.
Aby korzystać ze Sklepu zgodnie z jego funkcjami niezbędne jest:
dostęp do sieci Internet,
korzystanie z przeglądarki internetowej,
posiadanie konta poczty elektronicznej.
Użytkownik może złożyć reklamację co do świadczonych przez Sklep usług przesyłając wiadomość e-mail na adres: kontakt@mojpierwszyroczek.pl lub kontaktując się telefonicznie z Biurem Obsługi Klienta. Składając reklamacje konieczne jest wskazanie jej przedmiotu oraz oczekiwań co do sposobu jej załatwienia. Rozpatrzenie zgłoszenia nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty jego otrzymania.
X. ZAPISY KOŃCOWE.
Przed zawarciem umowy sprzedaży produktów w Sklepie konieczne jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego treści. O zmianach Regulaminu , użytkownicy posiadający konto w Sklepie, będą informowani w wiadomości e-mail. W przypadku braku akceptacji planowanych zmian, istnieje możliwość żądania usunięcia konta w Sklepie w każdym czasie.
Do sprzedaży produktów w Sklepie oraz w zakresie nieuregulowanym w Regulaminie zastosowanie maja właściwe przepisy prawa polskiego.
Modyfikacje Regulaminu mogą być dokonywane w szczególności w następujących wypadkach:
zmiany przepisów prawa lub ich interpretacji przez odpowiednie organy lub na skutek orzeczeń sądów, wyjaśnień, interpretacji lub zaleceń wydanych przez odpowiednie organy państwowe, jeżeli ma to znaczenie dla postanowień Regulaminu,
zmiany sposobu świadczenia usług objętych Regulaminem, co może być spowodowane przyczynami technicznymi i technologicznymi, względami bezpieczeństwa, potrzebą usprawnienia działania Sklepu lub podniesieniem jakości świadczonych przez nas usług,
zmiany zakresu lub sposobu świadczonych usług na podstawie Regulaminu przez wprowadzenie nowych funkcji lub usług, modyfikację bądź wycofanie dotychczasowych funkcji lub usług,
zmiany sposobów płatności lub wysyłki,
konieczności wprowadzenia zmian redakcyjnych.
Zmiany Regulaminu mają zastosowanie do umów sprzedaży Towarów w Sklepie zawartych po wejściu ich w życie.
Regulamin w niniejszej treści obowiązuje od dnia 10 grudnia 2022 r.